24. kesä, 2015

Keräilykohteena virvoitusjuomat

Virvoitusjuomapulloista on moneen keräilyyn. Voi kerätä täysinäisiä pakkauksia, itse pulloja, etikettejä, korkkeja ja mainosmateriaalia. Eri makuja on niin paljon, ettei kukaan pysty edes tietämään mitä on myynnissä. On aitoja pulloja ja kopioita. Norjassa tulee juotua aina Coca Cola Companyn "Urgea", joka on sitruunajuomaa. Kylmänä hyvää, mutta lämpimänä pahaa. Monet erikoiset maut ovat vain vähän aikaa myynnissä, joten keräilijällä pitää kiirusta. Eilen opin sen virvoitusjuomista, että Coca Colan alkuaikoina sen on kerrottu parantavan myös naisten hysterian. Mielenkiintoista.

Mainosmateriaali on virvoitusjuomissa mielenkiintoista, sillä on opetettu ihmiset juomaan virvoitusjuomia. Mainosmateriaalia on todella paljon. Uusia juttuja löytyy joka vuosi. Pepsi, Coca Cola, Sprite ja Doctor Pepper ovat mainostaneet meitä koukuttavasti. Virvoitusjuomien mainosmateriaali on kuulunut olennaisena osana arkeemme halusimme sitä tai emme. Keräilijälle se luo rajoittamattoman mahdollisuuden kerätä ja tutkia. Mikä sen hauskempaa.

Kuva Larry Miller.